torsdag 9 juni 2016

Elitdagboken - del 5

SKICKA BK - RÖDE ORM FC 3-1




Mål: Petra, Emil, Petra
Lag: Perry, Tove, Petra, Malin, Kalle, Kim, Emil, Erik, Ivar, John, Markus (typ så, tror jag?)
Publik: Anna, Maria, Bruno, Obbe + Malins föräldrar (älskar att Malins föräldrar kommer på matcherna btw!)
Matchens Skickait: eh, hehe, minns ej, men säger Petra pga gjorde två mål

Okej, såhär går det när Kim, aka The Master of Matchrapporter, drar på semester och lämnar oss övriga ansvariga - det blir seeeent och kort och halvdant. Jag minns ju ingenting efter match?! Det är som att allt som hänt på plan bara försvinner direkt efter slutsignal? Ah ja, ni får ta klagomålen med Kim, personligen tycker jag att det är lite dålig stil att dra iväg och bärsa i ett varmt land och överge denna svinviktiga uppgift.

Hur som helst - vi mötte alltså Röde Orm, ett lag som vi inte visste något om, de är nya i Elitettan. De var ett piggt, trevligt och roligt lag, som ville spela fotboll. Tyvärr (för dem) ställdes de mot ett Skicka som kanske inte var så jävla roliga att möta denna kväll. Erik sa det i bilen på vägen hem - att vi spelade som det gamla, rutinerade laget som liksom bara kliver in och gör jobbet och inte så mycket mer. Inte superrolig fotboll med andra ord, men va fan, så länge vi vinner RIGHT?!

Det var lite dålig stämning i perioder - Markus tyckte (med all rätt) att vi var lite slarviga bakåt och drog igång mistluren. När han skrek "NI BJUDER JU IN DOM!" svarade Röde Orm "tack! vi känner oss inbjudna!". Det tyckte jag var roligt. De påminde lite om hur vi var i början av vår karriär - peppade och lite lagom kaxiga.

Målen då? Första gjordes av Petra efter ett snyggt anfall där Kim och Kalle var inblandade. Andra målet signerades Emil som fick en finfin boll av Kalle och (nu citerar jag Emil himself) "kom i flygande fläng". Deras mål minns jag inte, men gissar att vi slarvade och att Markus blev irriterad? Sista målet kom av en straff, när det var typ fem sekunder kvar av matchen. Jag minns att jag sa åt Petra att ta den (obs försökte alltså inte tvinga henne att göra något, men ser gärna en tjej som vinner skytteligan detta år #feminist4-ever). Sen var det slut!

Jag kan passa på att välkomna tillbaka Erik som varit utlånad till Galatasaray under våren - kul att du är tillbaka!

Over and out,
#3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar