söndag 20 december 2015

Julkalendern 2015 - Lucka 20

ANDERS HOLMSTRÖM 
(En Skickakännare) 


Hej Anders! Hur står det till så här dagarna före jul?


- Det står till alldeles förträffligt.

Du har följt Skicka från starten, både på träningar och matcher, hur tycker du att laget har utvecklats?

- Jag tycker att laget redan från början klev in på en hög nivå. Och har sedan hållit sig kvar där.


Du har i vissa lägen uttryckt dig en aning skeptiskt (till och med skrattat åt oss) - vad tycker du egentligen om Skickas spel?


- Skrattat åt vet jag inte, jag har skrattat på en mängd arenor runt om i Sverige. Och i England. Men det är ju för att jag tycker att fotboll är så roligt. Men om jag ska ha någon synpunkt på Skickas spel kan jag tycka att det emellanåt har varit en aning för defensivt inriktat.


Vad skulle du säga är Skickas styrkor och svagheter?


- Kamratskapet. Och kamratskapet.


Du har själv en lång bakgrund som tränare - tycker du att det skulle behövas i Skicka?


- Liksom min idol och förebild Sir Alex inser jag att vår tid är ute och att det nu krävs modernare tränare.


Du har även en bakgrund i Korpen. Vill du berätta om din korpenkarriär och upplevelse?


- Vi hade en korpförening, ett kompisgäng liksom Skicka BK, som hette (och heter fortfarande) HBC Älgen. Dom finns fortfarande men spelar nu bara hockey-bockey. Föreningen bildades 1975 och hade från början bara hockey-bockey på programmet. Fotboll startade vi upp i början av 80-talet när vi alla lagt den aktiva fotbollskarriären på hyllan. Mitt minne av Korpentiden är det var den absolut roligaste tiden av min idrottskarriär. En anekdot i sammanhanget är att en originalmedlem (han fyllde 60 år i fredags) fortfarande spelar, han är alltså inne på sitt femte decennium som Korpenlirare. De´ ni!!


Du är en flitig läsare av bloggen - tycker du att Kim skriver 1. För kort 2. För långt 3. Lagom ?


- Alldeles lagom.


Vi är ju flera i laget som har ätit av din julmat/ert julbord (#3,#7, #9, #11) och vi är ju samtliga mer eller mindre lyriska över utbudet och smakupplevelsen, men vad gillar du bäst själv på julbordet?



- Sibyllas inlagda sill.

Ledningen önskar Anders och Sibylla en riktigt god jul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar