söndag 4 december 2011

Skickas julkalender - 4 december

Dagens Skickahälsning
4 december kommer ifrån
vår egen nummer fyra ...

Johan Andrén 


Vart kommer du att fira din jul och hur kommer du att fira den?
Julritualen är huggen i sten och utspelar sig i Uppsala. Några höjdpunkter är till exempel när Zlatan och Queen Elisabeth hängs upp i granen eller när julaftons årliga bordshockeyturnering äger rum. Då är hela släkten Andrén samlad och allt ställs på sin spets, alla vet vad en förlust betyder.

Om Skicka hade ett eget Luciatåg, vem hade du då varit i tåget och varför? 
Jag har alltid tyckt att det är svårt att klä ut mig. Titta på klippet och gissa vem jag identifierar mig med.
Helst vill jag vara neutral (vilket jag säkert också är) men det är sådär det känns inombords!

Vilken är din favorit-jullåt?
Håkan skrålar fram julstämning som ingen annan.


Vilken är din favorit på julbordet?
Julskinkan, men främst under frukosten. När det
 kommit till julbordet är jag för mätt och har utmattade smaklökar.

Vilken är din nemesis© på julbordet?
Egentligen allt efter portion tre.

Vad önskar du dig av tomten i år?
Tofflor.

Ge oss minst ett nyårslöfte för kommande år!
Att inviga min Skicka-tröja på Kärrtorps IP.

Till sist, hur gör du för att hålla dig i form, nu och under julen, tills att vi
 möts på planen igen?
Tänka att jag ska träna och hoppas att det räcker.



1 kommentar: